امروز: چهارشنبه 23 آبان 1397
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 07 مرداد 1397 - 16:28

اتحاد خبر:اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از سال ۹۵ در راستای کاهش بار ترافیک و تسهیل عبور و مرور، مراحل اجرایی طرح تعریض محور فعلی آبپخش - میاندشت را آغاز نمود. با گذشت دو سال، اکنون چهار باند جدید احداث شده و عرض این محور از دو به شش خط افزایش یافته است. اما این روزها شاهد حضور و فعالیت دستگاه کاتر آسفالت و ماشین های پیکور و بیل مکانیکی اداره ...

محمد دهدشتی

 
اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از سال ۹۵ در راستای کاهش بار ترافیک و تسهیل عبور و مرور، مراحل اجرایی طرح تعریض محور فعلی آبپخش - میاندشت را آغاز نمود. با گذشت دو سال، اکنون چهار باند جدید احداث شده و عرض این محور از دو به شش خط افزایش یافته است. اما این روزها شاهد حضور و فعالیت دستگاه کاتر آسفالت و ماشین های پیکور و بیل مکانیکی اداره راه جهت تخریب آسفالت و حذف بخشی از این محور هستیم. طبق مشاهدات و اقدامات صورت گرفته قرار است با نصب گارد ریل و یا احداث رفوژ میانی، خطوط رفت و برگشت کاملا از هم مجزا شود.

اما نکته قابل تامل و البته نقد جدی به تصمیم و اقدام اداره راه و شهرسازی به حذف دو خط میانی جاده آبپخش - میاندشت و تبدیل آن به محور چهار خطه برمی گردد. با سیری در گذشته از دلایل اصلی تعریض این محور وجود آمار بالای تصادفات رانندگی و جرح و فوتی های بیشمار ناشی از آن بوده بنحویکه به *"جاده مرگ"* در دشتستان مشهور شد.

برپایه اصول علمی راه و شهرسازی، محور مواصلاتی شش خطه می تواند بار ترافیکی بالایی را تسهیل نماید و موجب حذف پیک ترافیک در طول سال خصوصا ایام پرترافیک مثل تعطیلات نوروز شود. حال با این ویژگی ها چرا باید محور شش خطه آبپخش - میاندشت به چهارباند تقلیل یابد؟ آیا مطابق استانداردهای راهسازی، عرض میانه گارد ریل های میان جاده ای و یا عرض رفوژ میانی جاده برابر با عرض دو باند از این محور است؟ آیا نمی توان از نیوجرسی بتنی با کمترین عرض ممکن آنچانکه در محور زیارت - گزبلند دشتستان بکار رفته، استفاده نمود تا حداکثر ظرفیت عرض این محور شش خطه جهت عبور و مرور وسایط نقلیه مورد استفاده قرار گیرد؟ آیا در اتخاذ این تصمیم اصل دوراندیشی، آینده نگری و صرفه جویی در هزینه مدنظر قرار گرفته و تا یک دهه پیش رو ظرفیت و کشش بار ترافیک را خواهد داشت؟

طول محور یاد شده ۵ کیلومتر می باشد و قرار است گارد ریل یا رفوژ میانی با عرض ۳ متر در این محور اجرا شود بعبارتی جهت اجرای گارد ریل یا رفوژ میانی محور آبپخش - میاندشت حدود ۹۰۰۰ مترمربع آسفالت از دو خط میانی تخریب می شود. با محاسبه هزینه پرداخت شده جهت زیرساخت و آسفالت این سطح از محور مذکور، به رقم قابل توجهی خواهیم رسید. براستی حذف دو خط از این محور مصداق واقعی اتلاف هزینه کرد و تضییع بیت المال نیست آن هم زمانی که دولت در اجرای پروژه های عمرانی به شدت با کمبود اعتبارات مواجه است و بسیاری از پروژه هاى عمرانی استان بدلیل فقدان بودجه متوقف شده اند؟ آیا سازمان بازرسی استان در جهت توقف این تصمیم و ممانعت از حیف و میل بیت المال در این پروژه، به موقع ورود خواهد کرد؟





 

محمد دهدشتی

عضو شورای اسلامی شهر شبانکاره



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1397/05/16 - 21:34
1
1
اتفاقا الان که آبپخش تا میاندشت اتوبان شده بسیار عالیه و خیبی خوبه که وسطشم بخاطر امنیت مردم استان و جلوگیری از تصادفات داره بلوار میشه تشکر از اداره راهسازی، امیدواریم یه زودی شاهد اتوبان محور آبپخش تا پل کلل هم باشیم، درود به زحمت کشان راهسازی شهرستان و استان
1397/05/09 - 06:26
2
5
احسنت جناب دهدشتی به مورد فنی درستی اشاره نموده اید که لازم است همین ابتدای کار و قبل از افتتاح مورد عنایت قرار گیرد اما به گمانم این نقد در راه و شهرسازی کارگر نیفتد و کما فی سابق راه کج خود را روند.
1397/05/09 - 00:58
1
2
آقاي دشتستاني و آقاي دلسوز دشتستان:پشت اين پروژه عمراني(بلوار آب پخش مياندشت)اشخاص قدرت مندي قرار گرفته كه نه نماينده مجلس نه استاندار بلكه هر شخص قدرتمند ديگيري هم ياراي مقابلهبا آنها راندارد!!!............. پس بيجهت اسرار نكنيد! شما اگر فكر تو سعه و پيشرفت شبانكاره با تخريب شهر هاي همجوار هستيد؛ آگاه باشيد كه اين اشخاص نام برده هر آن ممكنه كمرندي را در شهر بزرگ خودمان شبانكاره هم اجرا كنند. پس خواهش ميكنم آگاه باشيد.شما اگر واقعا ناراحتيد از اين كار اداره راه چرا موقعي كه اين پروژه كار شده متوجه شديد؟؟؟ تا كي شبانكاره بايد از شما ها رو دست بخورد؟؟؟؟ بيشتر پيگير باشيد خواهشا
1397/05/08 - 16:10
3
2
اینکه اگر این ۵ کیلومتر آبپخش-میاندشت بجای چهار خطه شش خطه بود بهتر بود موافقم ولی با این وجود هم اکنون نیز یک بزرگراه چهار خطه که اجرا شده عالیه و باعث میشه عملا به کمربندی که هزینه بالایی داره نیاز چندانی نباشه و بیت المال در زمین باتلاقی هدر نره ضمنا باید جهت رفاه حال عموم هم استانیها و کاهش مخاطرات جاده ای مسیر فعلی آبپخش تا پل کلل نیز اتوبان بشه
1397/05/08 - 10:41
3
8
قراره این مسیر 5 کیلومتری بلوار بشه. جاده ی خارج از محدوده شهر که بدعتی تازه در ایران هست.کجا را سراغ دارید خارج از محدوده خدمات شهری اداره راه و شهرسازی بلوار کشی کنه، یعنی عملا داره کار شهرداری را انجام میده.از ابتدا تا انتهای یک بخش بلوار بشه. وا اسفا
1397/05/08 - 05:20
8
2
با سلام
لطفا تا فرق چهارخطه و شش خطه را نمي دانيد نظر ندهيد
1397/05/07 - 20:18
4
8
با سلام، بهترین کار بجای این همه هزینه های گزاف آن هم در این شرایط بد اقتصادی تکمیل تکه پازل کمربندی برازجان ، دیلم (یعنی آبپخش سعدآباد) می باشد. جناب دهدشتی حضرتعالی به عنوان نماینده یک شهر و نماینده مردم در شورای شهرستان باید از نماینده محترم دشتستان که از نزدیکان حضرتعالی هم هست بخواهید مطالبات مردم را پیگیری کنند و این تکه ناقص هر چه سریع تر تکمیل شود. جناب دهدشتی فک کنم اطلاع داشته باشید که چند هفته پیش جناب فرخ عباسی رییس محترم شورای شهر آبپخش با صراحت تمام و در میان مردم اعلام کردند ، به این زودی ها کمربندی اجرا نخواهد شد.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

پربازدیدترین خبرها

پربحث ترین