- حسین علایی: حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاستهای اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند / ۳ پیام آراء باطله در انتخابات ۱۱ اسفند
- محاسبه جالب یک اقتصاددان درباره نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳
- فوت ۶۱۷ نفر در تصادفات رانندگی تا امروز
- واریز حقوق بازنشستگان با رقم ویژه !!!
- تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
- کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق حذف شد + بهانه عجیب!
- استان بوشهر رتبه سوم جذب گردشگر و ورود مسافر در کشور را دارد
- دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
- برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
- یوسفی؛ مدیری با نگاه فرهنگی
اتحاد خبر:امروزه كمتر خانواده اي وجود دارد كه به نوعی با آموزش و پرورش سروکار نداشته نباشد، نهادي بسيار مهم در دل جامعه اي كه البته اين روزها خبرهاي خوبي از آن بيرون نمي آيد. تجاوز آن ناظم مدرسه به دانش آموزان، آمار نگران كننده ي اعتياد در مدارس، شهريه بالاي ثبت نام دانش آموزان و مسئله رفاهي فرهنگيان قسمتي از دغدغه هاي امروز...
اتحاد خبر_محمد شفیعی:امروزه كمتر خانواده اي وجود دارد كه به نوعی با آموزش و پرورش سروکار نداشته نباشد، نهادي بسيار مهم در دل جامعه اي كه البته اين روزها خبرهاي خوبي از آن بيرون نمي آيد. تجاوز آن ناظم مدرسه به دانش آموزان، آمار نگران كننده ي اعتياد در مدارس، شهريه بالاي ثبت نام دانش آموزان و مسئله رفاهي فرهنگيان قسمتي از دغدغه هاي امروز آموزش و پرورش به شمار مي رود. از اين رو تصميم گرفتيم تا در يک روز گرم تابستاني به سراغ رئيس جديدالورود ساختمان آموزش و پرورش شهر آبپخش برويم و سؤالاتي را كه در ذهن داريم از او بپرسيم و پاي صحبت هاي مديري بنشينيم از جنس زنانگی. خانم "اكرم پاپري" بانويي كه پس از ٢٩ سال خدمت در آموزش و پرورش، اينک مديران بلندپايه ي استان و شهرستان در اين حوزه به او اعتماد كرده و در دوراني كه مسئولان به حضور بانوان در عرصه ي مديريت دولتي بها داده اند مسئولیت به او داده شده و اين در شرايطي براي او رقم خورده كه تقريبا نيمي از دوران خدمت خود را به واسطه ي ادامه تحصيل، دور از خانواده و محل زندگي سپري كرده و تجارب ارزشمندي در اين حوزه اندوخته و اقدامات شاياني انجام داده است. ماحصل اين گفتگوی چند ساعته با او مطالبی است كه در ادامه خواهيد خواند.
*سلام خدمت شما، لطفا خودتان را بيشتر معرفي کنید و سوابق تحصيلي و اجرايي خود طي دوران خدمت در آموزش و پرورش را شرح دهید.
عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما و همه ي عوامل رسانه و مطبوعات، اكرم پاپري هستم، متولد شهر برازجان، داراي مدرک كارشناسي ارشد مشاوره ي خانواده از دانشگاه خوارزمي تهران در سال ١٣٩٢.
بنده داراي ٢٩ سال خدمت رسمي در آموزش و پرورش هستم كه شامل تدريس در پايه ي ابتدايي به مدت يك سال (١٣٧٢)، مديريت، معاونت و مشاوره در سه مقطع از سال ٧٣ تا سال ٧٧ بوده ام.
سال ١٣٦٨ با ورود به دانشسراي حضرت زينب اهرم به مدت چهار سال، كه پس از فارغ التحصيلي، در سال ١٣٧٢ وارد آموزش و پرورش شدم كه شروع آن از منطقه ي شبانكاره بود تا سال ١٣٧٧ كه بعد از آن درخواست انتقالي به برازجان را نمودم و تا سال ١٣٨١ به عنوان مديريت و معاونت در دبيرستان هاي برازجان مشغول به خدمت شدم. در سال ١٣٨١ در مقطع كارشناسي دانشكده ي تربيت معلم كرج، در آن زمان استان تهران در رشته ي مشاوره قبول شدم و به مدت چهار سال در اين مقطع تحصيل كردم و سپس به عنوان مدرس آموزش خانواده در مدارس كرج در حيطه ي تعليم و تربيت خانواده (آموزش خانواده) خدمت نمودم و همچنين به عنوان مشاور ارشد آموزش و پرورش در كرج در كلينيک رازي زير نظر وزارت آموزش و پرورش فعاليت نمودم كه در اين مدت، بين سال هاي ٨٩ تا ٩١ جهت تاسيس مركز مشاوره براي شهر برازجان به صورت موقت به استان بوشهر منتقل شدم و دوباره به استان تهران رفتم و تا سال ٩٤ آنجا مشغول خدمت بودم كه بالاخره در سال ١٣٩٤ به صورت دائم به شهر و زادگاه خودم منتقل شدم و تا الان مشغول به خدمت هستم.
از جمله سوابق كاري بنده مي توان به؛ مدير نمونه ي استاني، مدير نمونه ي منطقه، مدرس آموزش خانواده در استان بوشهر و استان البرز، مشاور امور بانوان اداره ي آموزش و پروش استان البرز، مشاور ارشد عضو شوراي تصميم گيري آموزش و پرورش استان البرز، مدرس ضمن خدمت همكاران، مدير مركز مشاوره كوثر دشتستان به مدت سه سال، مدرس كارگاه هاي آموزشي استان بوشهر و البرز.
*چه مراحلي طي شد تا شما به عنوان رياست اداره ي آموزش و پرورش بخش آب پخش انتخاب شديد؟
در ابتداي كار از طرف دكتر كرمي، مدير كل آموزش و پرورش استان بوشهر كه خيلي به بنده لطف و اعتماد داشتند، دعوت به همكاري شدم كه در اين بين ايشان به رزومه ي كاري بنده اعتماد نمودند و سپس جلسات متعددي را با ايشان برگزار كردیم و سپس پرونده ي كاري من توسط آقاي كرمي مورد مطالعه قرار گرفت و تحقيقاتي انجام شد و با فعاليت هاي من در مدارس آشنايي كامل پيدا كردند و پس از مصاحبه اي كه با جناب دكتر كرمي و ساير معاونين اداره ي كل داشتم و استعلامي كه از اداره ي كل نمودند و نظر مساعد معاونين را در پي داشت و ارجاع مجدد آن به مدير كل و سپس يک نشست خوب با دكتر زارع فرماندار محترم دشتستان و ارائه ي توضيحاتي بابت سوابق كاري و برنامه هاي آينده خود، توانستم نظر مساعد ايشان را هم جلب و در مرحله ي آخر نیز مصاحبه با آقاي مردانلو، بخشدار محترم آب پخش و تأييد نهايي توسط ايشان، همه ي اين مراحلي بود كه طي شد تا من به عنوان رياست آموزش و پرورش منطقه ي آب پخش انتخاب شوم كه اين بروكراسي حدود يک ماهي به طول انجاميد و همه ي اين مراحل بدون در نظر گرفتن ملاحظات و هيچ گونه سفارشاتي صورت پذيرفته و تنها تشخيص خود دكتر كرمي به عنوان مدير كل آموزش و پرورش استان و نتیجه كارنامه و رزومه ي كاري موفقي كه طي سال ها خدمت در آموزش و پرورش به دست آوردم بوده است.
*لطف كنيد از اداره ي آموزش و پرورش آب پخش، از ميزان امكاناتي كه دارد و تعداد نيروي انساني شاغل در آن توضيحاتي ارائه دهيد.
اداره ي آموزش و پرورش آب پخش يک اداره ي نوپا هست كه در قبل به صورت نمايندگي فعاليت مي كرده و الان حدود يک سالي است كه تبديل به اداره شده و تعداد ٣٨ آموزشگاه دولتي و ٦ آموزشگاه غيردولتي (خصوصي) در آن وجود دارد و دو آموزشگاه از راه دور برهان داريم.
ما در بخش آب پخش جمعا حدود ٤ هزار نفر دانش آموز مشغول به تحصيل داريم، همچنين تعداد ٣٥٠ نفر كارمند حقوق بگير در زير مجموعه ي اداره ي آموزش و پرورش آب پخش وجود دارد كه به صورت رسمي در حال خدمت هستند و همچنین تعداد ٥٠ نفر نيروي پيماني و ٢٨ نفر حق التدريسي در اين اداره داريم.
لازم به ذكر است كه تعداد ١٩ پست در اداره ي آموزش و پرورش آب پخش وجود دارد كه شامل خود بنده به عنوان رياست اينجا، سه معاون آموزشي، پشتيباني و پرورشي و ١٣ پست منصوب ديگر و دو عدد راننده كه در كل ١٩ پست را شامل مي شود.
*شما در حال حاضر مدت زمان اندكي است كه مسؤوليت رياست اداره ي آموزش و پرورش آب پخش را پذيرفته ايد و در اين سه سالي كه از عمر اداره ي آموزش و پرورش آب پخش مي گذرد اين اداره از يك ساختمان واحد و استاندارد بي بهره هست، چشم انداز و رويكرد شما در جهت بهبود كيفيت فضاي آموزشي و تحصيلي و همچنين امكانات نرم افزاري و سخت افزاري اين اداره چيست؟
بنده در بدو ورود خود به اداره ي آموزش و پرورش آب پخش، تلاش هاي فراواني بابت نوسازي ساختمان كنوني اين اداره كه قدمت آن به ٥٠ سال پيش مي رسد و همچنين ديگر فضاهاي آموزشي فرسوده و از كار افتاده ي شهر آب پخش انجام دادم و قول هاي مساعدي را از آقاي مدير كل، بابت رفع نواقص تاسيسات و ساختمان و نيز نواقص مالي گرفتم و پيش بيني هاي لازم را انجام داديم و تلاش هايي صورت گرفت كه فضاي مربوط به ساختمان اداره ي كل را جابجا كرده و مكان هايي را بررسي نموديم كه در اين بين ضعف هايي مشاهده شد و در نهايت تصميم گيري بر اين بود كه در همين مكان كنوني با توجه به قول هاي مساعدي كه از شهردار محترم شهر آب پخش سركار خانم مهندس صمصامي گرفتيم جهت آسفالت و محوطه سازي ساختمان اداره به فعاليت خود ادامه دهيم و اميد داريم كه در اين تقريبا دو ماه آينده كه منجر به بازگشايي مدارس خواهد شد اين اقدامات لازم به مرحله ي اجرا برسد چرا كه ما در آموزش و پرورش اولويت را به دانش آموز داده و در اين مجموعه چون دانش آموز فضاي آموزشي بهتري مي خواهد ما ناچار هستيم اين فضا را مهيا و در اختيار او قرار دهيم تا دچار آسيب و استهلاک ناشي از اين كمبود نشود.
*اهميت و ويژگي هاي دوره ي ابتدايي و وظيفه ي خانواده ها و والدين در اين دوره را بيان كنيد، با توجه به اينكه بسياري از ويژگي هاي شخصيتي و رفتاري و مهارت هاي يادگيري دانش آموزان در اين دوره اتفاق مي افتد.
دانش آموز ابتدا در خانواده و تحت تعليم اوليا درس ياد مي گيرد، و بعد وارد خانه ي دوم خود كه مدرسه است می شود يعني اينكه خانواده ها و مربيان، دو بال تربيتي دانش آموز هستند كه اگر همسو و هم جهت حرکت کنند دانش آموز به موفقيت هاي شايان ذكري دست پيدا خواهد كرد كه در اين بين همسو بودن خيلي مهم و با ارزش است.
در كل تربيت شامل سه مرحله مي باشد كه مرحله ي اول آن از بدو كودكي تا نه سالگي است و اين دوره اي است كه مدرسه و خانواده در كنار هم به صورت منسجم و مكمل هم قرار مي گيرند و بايد هميشه حضور داشته باشند.
*لطف كنيد در مورد شاخص "BMI" (زبان شناسي، لهجه و گويش) چه اقدامات و برنامه هايي در اداره ي تحت مسؤوليت خود داريد با توجه به تاثير پذيري هايي كه اين شاخص مي تواند در بين دانش آموز داشته باشد.
نه تنها در آموزش و پرورش بلكه در همه ي نهادها چه بخش خصوصي و چه بخش دولتي يكي از مهم ترين شاخصه ها “BMI “ محسوب مي شود كه در آموزش و پرورش و بقيه ي نهادهاي دولتي دو قسم دارد. ولي در بخش خصوصي اين دو قسم زير نظر يک شخص در همان ابتداي امر اجرا و مديريت مي شود ولي در بخش دولتي (آموزش و پرورش) يك قسمت آن كه انتخاب فرد مي باشد چه از طريق آزمون يا از روش هاي ديگر كه به منطقه ي آموزشي معرفي مي شوند، رؤساي آموزش و پرورش در آن هيچ نقش و دخالتي ندارند و آن آيتم اول كه همان بحث فيزيولوژيكي مي باشد (قد و وزن و چشم) از حدود اختيارات رؤساي آموزش و پرورش خارج هست و به روش هاي از قبل تعيين شده اين كارها انجام مي گيرد و معمولا مديريت كردن در زمينه هاي مختلف همان آيتم دوم مي باشد كه كه اين آيتم بسيار مهم و حائز اهميت مي باشد كه همان بحث زبان شناسي و كار كردن روي "لهجه و گويش" مي باشد و در اين فاصله چون بحث فردي مطرح مي شود كه مي خواهد در آموزش و پرورش كار كند يعني "آموزش بهينه و پرورش صحيح ".
يكي از ويژگي هاي پرورش صحيح، توانمندي هاي فرد در بحث بيان مي باشد، وقتي كسي مي خواهد يك لهجه ي درستي را به صورت صحيح انتقال دهد بايد خودش از هر گونه ضعف بيان و لهجه مبرا باشد.
اگر فردي كه به عنوان آموزگار و مربي وارد يک محيط آموزشي مي شود و روي لهجه و زبان خودش كار كند و از اين حيث خودش را به روزتر و قوي نمايد، از اين جهت وقتي كه با توان و قدرت وارد محيط آموزشي و كلاس درس شود و شروع به تدريس نمايد و دانش آموز متوجه اين موضوع خواهد شد كه محيط كلاس با محيط خانواده دو موضوع كاملا متفاوت است و يك سري قوانيني را رعايت خواهد كرد و در آنجا لهجه را ياد مي گيرد كه چگونه لهجه را توانمند و بدون ضعف گويش محلي صحبت كند و در اين خصوص برنامه هايي تدارك ديديم كه قطعا قابل اجرا و پيگيري خواهد بود و دبيران و معلمان آموزشي را ملزم به رعايت آن خواهيم نمود.
*در رابطه با به كارگيري دبيران تربيت بدني و نحوه ي تدريس آن ها كه هميشه گلايه هايي از جانب والدين يا حتي خود دانش آموزان مطرح گرديده توضيحاتي ارائه دهيد كه چقدر با استانداردهاي تعيين شده آشنايي و آگاهي دارند و چه تفاوت هايي از اين حيث با سال هاي گذشته داشته است؟
در اين رابطه بايد عرض كنم كه متاسفانه واقعيت امر اين است كه خود اوليا، خانواده و دبيران تربيت بدني در بحث زنگ ورزش كم كاري هايي انجام مي دهند كه در اين باره انتظار به تغيير داريم و شاهد اين موضوع كه "فكر سالم در بدن سالم" در عصر كنوني، يعني اينكه اگر ما بخواهيم روح و روان ورزيده اي داشته باشيم بايد داراي بدن ورزيده اي نيز باشيم و تا موقعي كه ورزيده نباشيم هرگز نمي توانيم ورزيده فكر كنيم.
مربيان تربيت بدني و بهداشت مدارس" سفيران پركار ساحت جسماني سند تحول بنيادين " در مدارس مي باشند. واقعيت اين است كه در دوران جديدي كه در آن حضور داريم، برنامه هاي خيلي مدوني را استارت زديم و برنامه ريزي كرديم چون خود بر اين موضوع اعتقاد دارم كه تربيت بدني و بهداشت دو امر بسيار مهم در آموزش و پرورش هستند كه به كيفيت تعليم و تربيت بسيار اهميت مي دهند يعني اگر ما در زمينه ي تربيت بدني و بهداشت و سلامت جسم و روان تأكيد فراوان داشته باشيم، قطعا در زمينه ي كيفيت تعليم و تربيت، ارتقا و پيشرفت خواهيم داشت كه در اين خصوص برنامه هايي را طرح ريزي كرديم و جلساتي را با معاون پرورشي منطقه و با حضور خود معلمان تربيت بدني و بهداشت برگزار خواهيم كرد كه بتوانيم مهر ٩٧ را متفاوت تر و بهتر از هر سال شروع كنيم.
*با توجه به شيوه هاي نوين روابط عمومي و ايجاد خلاقيت در اين حوزه، شما از روابط عمومی خودتان چه انتظاراتي داريد و يک روابط عمومي پويا و فعال چطور مي تواند باعث پيشرفت يك سازمان و به تبع آن مديريت آنجا شود؟
بخش روابط عمومي يعني آن كسي كه در اين قسمت قرار دارد يك نفر نيست بلكه تعاملي از چندين نفر و مجموعه هاي مختلف در ارتباط با فردي است كه اين مسؤوليت را بر عهده دارد.
من به شخصه خودم بر اين باور اعتقاد دارم كه اگر مديري مي خواهد موفق باشد بايد يك روابط عمومي فعال، مدير و مدبر همراه خود داشته باشد كه این یک نکته ضروري مي باشد.
كسي كه تصدي روابط عمومي را برعهده دارد ضمن اينكه متصل مي شود به انواع گزارش ها، بايد رواديدي كه در ارتباط با افراد مختلف و همكاران و مردم منطقه رخ مي دهد را در اختيار مدير مربوطه قرار بدهد .
من خود بر اين عقيده هستم كه مديريت رسانه اي خيلي مهم و باارزش است و در كنار بحث روابط عمومي، مديريت رسانه اي فعال و پويا بايد حضور داشته باشد. در حال حاضر بحث مهم در مديريت جهاني بحث مديريت رسانه اي مي باشد و چه بسا مديران خيلي كارآمدي وجود دارد كه فعال و پيگير هستند ولي متاسفانه از تيم رسانه اي قوي اي برخوردار نيستند و كارهاي تأثيرگذاري را كه انجام مي دهند به خوبي منعكس نمي شود و در اين بحث روابط عمومي و مديريت رسانه اي مطلوب را مي طلبد كه خود مي تواند موفقيت را دو چندان كند.
*انتخاب شما به عنوان اولين بانوي رئيس آموزش و پرورش يک منطقه در استان بوشهر كه بي سابقه بوده و قبل از شما نيز در شهر آب پخش و ساير نقاط استان كه نمونه ي بارز آن خانم مهندس صمصامي در سمت شهردار آب پخش بوده است، شما انتخاب بانوان در استان و شهر آب پخش در مناصب مديريتي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
بنده از حسن اعتماد مسؤولاني كه در دولت به بانوان توفيق خدمت مي دهند كه بتوانند سهمي تأثيرگذار و ماندگار از خودشان به جاي بگذارند، تشكر مي كنم و بسيار موافق اين موضوع هستم و خودم به شخصه به جنسيت فكر نمي كنم و بيشتر روي توانمندي افراد تمركز مي كنم و چه بسا خيلي از توانايي ها در بانوان وجود دارد كه مي توانند خيلي خوب و مؤثر كار كنند و صحبت هايي را هم كه مطرح مي سازم تنها نه به دليل وجود زن بودن خودم و يا احيانا مسئله فمينيست هست بلكه من هميشه به توانمندي هاي افراد توجه داشتم چه زن چه مرد و در اينجا تشكر مي كنم از مسؤولان ذي ربط بابت حسن نيتشان به اينجانب و بانوان و اعتقاد من بر اين است كه بايد به هر دو جنس زن و مرد، مجال خدمت داده شود.
*واژه ي "آموزش و پرورش" واژه اي كه در كشور ما و به خصوص استان ما آن را با بعد "آموزش" بيشتر مي شناسند و به آن بها مي دهند، و بعد "پرورش" آن از هر توجهي توسط مسؤولان و معلمان و مربيان آموزشي محروم مانده، در واقع جايگاه اين "پرورش" كجاست و شما و همكارانتان در اين حوزه تا چه حد مي توانيد دانش آموزان را با اين مقوله بيشتر آشنا بسازيد؟
سوال مهم این است كه چرا در كشور ما اين امر مهم ناديده گرفته مي شود. مهمترين موضوع در بحث "آموزش و پرورش"، آن بعد "پرورش" است كه سبب مي شود آموزشي قوي و اصولي به دست آيد. وقتي دانش آموز در زندگي خودش متاسفانه از مهارت هاي اوليه محروم مي شود و توانايي هاي لازم را از دست مي دهد و وقتي كه "پرورش" پذيرش يک شرايط به اصطلاح قانون مند را در مدرسه نداشته باشد، آن آموزش چندان جايگاهي نخواهد داشت. من به شخصه بر اين باور هستم و هميشه هم تأكيد كردم كه در "آموزش و پرورش" بايد به بعد "پرورش" خيلي توجه ويژه اي شود و برنامه ريزي مناسبي داشته باشند چرا كه متأسفانه اين "پرورش" مظلوم واقع شده و در واقع پشت پرده ي آموزش قرار گرفته و در اين شرايط قصد دارم يكي از برنامه هايي را كه در قبل اجرا كردم و دوست دارم الان نيز آن را به مرحله ي اجرا درآورم و آن طرح " فراخوان رشد و شكوفايي" هست كه اين طرح مهارت هاي پايه هاي مختلف در مقاطع گوناگون و از جنسيت هاي مختلف، دختر و پسر، تفكيك و كارشناسي مي كند و مهارت هاي آن ها شناخته مي شود و در قالب مسابقه در بين دانش آموزان مدرسه با توجيه كامل مديران و دانش آموزان طي فراخواني كه اعلام مي داريم و برنامه هاي خوبي كه به اين واسطه مد نظر ماست در جهت "حذف رفتارهاي منفي و جايگزين كردن رفتارهاي مثبت در قالب حباب" برگزار می شود با این هدف که شاهد مدرسه اي عاري از مخاطرات باشيم.
*در مورد نقش هنرستان ها در آموزش و پرورش و آماده سازي دانش آموخته ها و دانش آموزان جهت كار و اشتغال و آينده ي شغلي آن ها توضيحاتي ارائه فرمائيد.
در كشور ما در بحث هنرستان ها دو آيتم كلي و جزيي وجود دارد كه در بحث كلي آن، دانش آموزان در مقاطع مختلف در هنرستان ها و كارودانش در كارگاهها و دوره هاي مختلف مشغول مي شوند و به اصطلاح يك مهارت كسب مي كنند و با آن مهارت وارد فضاي كسب و كار مي شوند و متاسفانه فضايي براي آن اندوخته ي تجربي اشان در جامعه وجود ندارد و به صورت ناخودآگاه وقتي دانش آموزي از بحث تحصيل و فضاي آموزشي خارج مي گردد همه ي اين آموزش ها حيف و ميل مي گردد و اگر هم بتواند متصل شود به يک موقعيت شغلي و بازار كار كه شاهد موفقيت هاي تحصيلي در پشت پرده ي اين هنرستان ها و كارودانش خواهيم بود و همان طور كه مستحضر هستيد و اطلاع داريد بحث هنرستان ها ، پر هزينه ترين آيتم براي آموزش و پرورش خواهد بود و هزينه هاي زيادي در اين خصوص انجام مي شود و مسؤولين مربوطه همه ي اين هزينه ها را به جان مي خرند تا شاهد موفقيت هاي دانش آموزان و دانش آموخته ها در هنرستان ها باشند و روانه ي بازار كار شوند.
*از برنامه هاي خودتان براي دانش آموزان پايه دوازدهم و آماده سازي آن ها براي "كنكور" كه در پيش دارند بفرمائيد و اينكه چگونه مي توانند با استفاده از اين برنامه ها به موفقيت هاي بيشتري دست پيدا كنند؟
اول اينكه بايد به اطلاع برسانم كه در سال ٩٧ برنامه هاي متفاوتي نسبت به سال هاي قبل براي دانش آموزان داشته باشيم به خصوص در مدارس، ابتدا با ايجاد و دادن انگيزه هاي لازم در دانش آموزان و ايجاد همدلي و اتحاد بين معلمان و دانش آموزان، در واقع (پذيرش متقابل افراد) و همچنين برنامه هاي بعدي كه نيازمند جلسات متعدد بين معاونين و هماهنگي هاي لازم هست اينكه در پايان فروردين ماه و ماههاي منتهي به برگزاري كنكور، دانش آموزان به حال خود رها نشوند يعني ايده و ايجاد برنامه اي به نام راه اندازي "كمپين شبانه روزي مطالعاتي" كه دانش آموزان كنكوري در آنجا همراه با مشاوران و كارشناسان و پشتيبان هاي خود آماده و مهيا براي كنكور مي شوند كه خود نوعي شارژ روحي و رواني قبل از كنكور به حساب مي آيد.
*در مورد "آسيب شناسي" دانش آموزان و نحوه ي پيدايش و برخورد با آن در مدارس چه راهكارهايي داريد؟
در اين باره بايد عرض كنم كه متأسفانه در خصوص انحرافات و انحطاطات اجتماعي، آن جایی مسئله بيداد مي كند كه سن و سال افراد درگير با آن به پايين ترين حد خود برسد و هر چقدر كه سن و سال در اين باره كاهش پيدا كند به همان ميزان پايين آمدن سن به توان ده، خطرات ناشي از آن به حداكثر مي رسد.
متأسفانه در حال حاضر در جامعه اي هستيم كه اين انحطاط و انحراف در كل كشور و جامعه، روز به روز در حال بيشتر شدن و گسترده شدن هست كه در اين بين مي توان بيشتر به "ارتباط بين محارم " و "مصرف مواد مخدر" در بين دانش آموزان نام برد كه واقعا چاره ي كار به طور كلي و آسيب شنايي آن به تنهايي از دست آموزش و پرورش خارج هست و بايد ديگر نهادهاي درگير با اين موضوع از جمله سازمان بهزيستي كشور و نيروي انتظامي با همكاري همديگر، كاري اصولي و در خور شأن جامعه و دانش آموزان انجام شود و اين معضل خيلي مهم در بين دانش آموزان و مدارس به اين راحتي حل نخواهد شد مگر با "فرهنگ سازي در خانواده هاو مدارس" كه اميد داريم اين موضوع هر چه سريعتر نمود پيدا كرده و شاهد آن باشيم.
تازه ترین خبرها
- حسین علایی: حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاستهای اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند / ۳ پیام آراء باطله در انتخابات ۱۱ اسفند
- محاسبه جالب یک اقتصاددان درباره نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳
- فوت ۶۱۷ نفر در تصادفات رانندگی تا امروز
- واریز حقوق بازنشستگان با رقم ویژه !!!
- تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
- کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق حذف شد + بهانه عجیب!
- استان بوشهر رتبه سوم جذب گردشگر و ورود مسافر در کشور را دارد
- دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
- برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
- یوسفی؛ مدیری با نگاه فرهنگی
- تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است
- تصاویر دیدنی از تیپ و استایل نوروزی پریناز ایزدیار
- طارمی- آزمون و حالا قایدی: چه خط حملهای!
- مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
- جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ جزییات و زمان اعمال
- بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جادههای بوشهر ثبت شد
- دکتر یوسفی؛ معتقد و عامل به تعامل صنعت نفت با محیط پیرامون
- مدیری با اشراف کامل
- قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
- یک فروند شناور گردشگری بدلیل هنجار شکنی در بوشهر توقیف شد
- اگر رسایی به هیئت رئیسه برود باید برای مجلس تاسف خورد!
- اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
- مبالغ جرایم رانندگی بهروزرسانی شد
- توئیت معنادار حسن روحانی
- در آینده یکی از خبر ساز ترین باشگاههای فوتبال پایه ایران خواهیم بود
- هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
- دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان بوشهر منصوب شد
- استان بوشهر در اغلب شاخصهای اقتصادی رتبه اول تا پنجم را دارد
- توجه ویژه به کالای تهلنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر
- ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد
- ۵۰ کلاس درس در شبانکاره برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد
- همه دستگاهها برای کاهش وقوع جرایم همکاری کنند
- موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد
- ۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان گناوه اسکان داده شدند
- شهروندان و مسافران از اسکلههای مجاز در بوشهر استفاده کنند
- ۹۰ هزار مسافر وارد شهرستان عسلویه شد
- ۱۸۰۰ سما کارت بین توانخواهان بهزیستی استان بوشهر توزیع شد
- ۱۶۷ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر جابجا شد
- ۲ ورزشکار بوشهری به اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان دعوت شدند
- ترسم ای فَصاد گر فصدم کنی/ تیغ را ناگه تو برلیلی زنی
- جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر در استانداری
- لیگ برتری شدن تیم پارس جنوبی هیچگاه از ذهن مردم جم و جنوب استان پاک نخواهد شد
- غیبت آزمون به تیم ملی لطمه نمی زند/ جوان گرایی اتفاقی مثبت بود
- سپاهان از فردا تمریناتش را آغاز میکند
- معاون رئیسی: گفتهایم در پایان ۱۴۰۷ تورم باید تک رقمی شود / توانستهایم در سیاست خارجی گامهای بلندی برداریم / ما عضو شانگهای، بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شدیم
- ارسال پُستی شیرخشک در ایام نوروز/ نگران کمبود شیرخشک نباشید
- وضعیت دارو در سالی که گذشت/ از صادرات تا مطالبات داروخانهها
- بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟
- ۷۰ درصد از اعتبارات سرمایهای استان بوشهر تخصیص یافت
- شناورهای تفریحی که هنجارهای اجتماعی را رعایت نکنند توقیف می شوند
براي خانم پاپري در جايگاه خودشون آرزوي موفقيت و كاميابي دارم.